>

Τα Σημαντικα μας

  • Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το νέο Προεδρικό Διάταγμα Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου....
  • ...απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις σχολικές μονάδες. Ειδικότερα οι διευκρινίσεις έχουν ως εξής....
  • Οι οδηγίες που δίνονται για έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, από σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, διευκρινίζουν ότι ....
  • Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φθιώτιδας μας δίνει μερικές πολύ κατατοπιστικές πληροφορίες. Για τις καταλήψεις ισχύει....
  • Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό σε σχολικές μονάδες Π.Ε προβλέπεται στις....

Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων– ΕΠΑ.Λ.


Α. Μητρογιαννοπούλου
Σχ. Σύμβουλος ΠΕ3 Α΄Αθήνας

Το σχολικό έτος 2016-17 καθιερώνεται στο Ω.Π. των ΕΠΑ.Λ, η Ζώνη δημιουργικών δραστηριοτήτων (Ζ.Δ.Δ.) ως μάθημα προσανατολισμού σύμφωνα με το έγγραφο οδηγιών Φ3/159811/Δ4, 28-09-2016 και μπορούν να το αναλάβουν όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι οι ερευνητικές εργασίες στα ΕΠΑ.Λ.  (Τεχνολογία) εστιάζουν σε
εφαρμογές σχετικές με αντικείμενα των τομέων (ειδικοτήτων), ενώ οι ερευνητικές εργασίες στα Γενικά Λύκεια σχετίζονται με αντικείμενα του Α. Π. Αναφορικά με τη Ζ.Δ.Δ. η έμφαση δίνεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας, με βιωματικές δράσεις σχεδιασμένες για τη συγκε-κριμένη σχολική μονάδα και θέματα που απασχολούν τοπικούς φορείς και κοινωνία.

Στο πνεύμα αυτό προτείνονται ορισμένα θέματα - παραδείγματα που μπορούν να υποστηριχτούν από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων σε σχολεία όλης της χώρας.

Παραδείγματα καλής πρακτικής
-    Το σχολείο μας και η περιοχή γύρω από αυτό (δημιουργία σχετικής μακέτας, …)
-    Μελέτη ευρύτερης περιοχής σχολείου ως προς την ασφάλεια των μαθητών (φωτισμός, πάχος πεζοδρομίου, διαβάσεις πεζών, ύπαρξη εμποδίων, …)
-    Μελέτη χωροθέτησης εγκαταστάσεων με χρήση συναφή με τις δραστηριότητες των μαθητών  (χώροι άθλησης, πολιτιστικά-πνευματικά κέντρα, …..)
-    Οι αρχαιολογικοί χώροι της περιοχής μας
-    Οι ναοί της γειτονιάς μας
-    Τα αρχοντικά της πόλης μας / Τα νεοκλασικά της περιοχής μας΄
-    Τα κτίρια του Hansen στην Αθήνα
-    Τα μνημεία μας
-    Το ολοκαύτωμά μας (έμφαση σε προσωπικές εμπειρίες επιζώντων)
-    Ποτάμια / Λίμνες / Λιμνοθάλασσες του τόπου μας (με έμφαση σε περιβαλλοντικά προβλήματα ή τουριστική προβολή)
-    Νερόμυλοι άλλοτε και τώρα
-    Το δάσος μας (κίνδυνοι - προστασία για πανίδα - χλωρίδα)
-    Σιδηροδρομικοί σταθμοί από το χθες στο σήμερα ή η πορεία του σιδηρόδρομου (δυνατότητα ενασχόλησης με ειδικές περιπτώσεις όπως το τραινάκι του Πηλίου)
-    Τα πέτρινα γιοφύρια μας
-    Το φράγμα μας ή το υδραυλικό εργοτάξιο  (αν υπάρχει  στην περιοχή)
-    Το ηφαίστειό μας
-    Ο φάρος μας
-    Καλλιεργώντας τα δικά μας φυτά (αρωματικά, κηπευτικά, θεραπευτικά)
-    Η πλακόστρωση της αυλής μας (μέτρηση, μελέτη προσφορών, πρόταση σε Δήμο)
-    Ας προωθήσουμε τα προϊόντα μας (ή πιο ειδικά μία περίπτωση: Ο κρόκος μας)
-    Το κρασί στη ζωή μας (ιστορία, θρησκεία, παράδοση, τέχνη, οικονομία)

Λόγω α΄ φοράς εφαρμογής της Ζώνης, καλό είναι να εκπονηθεί ένα θέμα ανά τετράμηνο, το οποίο άλλωστε προβλέπεται και από τις οδηγίες.

Ακολουθεί η συμπλήρωση της σχετικής φόρμας για το θέμα ‘Το σχολείο μας και η περιοχή γύρω από αυτό’ το οποίο έχει πολλές διαστάσεις και έτσι μπορεί να θεωρηθεί εύκολο στην προσέγγισή του από τους μαθητές και στην υποστήριξή του από τους καθηγητές.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

                 Ονομ/μο εκπαιδευτικού                                                         Ειδικότητα

1.    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1.1.    ΤΙΤΛΟΣ
        ‘Το σχολείο μας και η περιοχή γύρω από αυτό’

1.2.    ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΘΕΜΑΤΟΣ / ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Οι μαθητές θα ασχοληθούν με θέματα που σχετίζονται τόσο με το σχολείο το ίδιο όσο και με την περιοχή στην οποία βρίσκεται
Οι επί μέρους διαστάσεις είναι οι επόμενες:
Ονομασία της πόλης
Ιστορία του σχολείου  (αν υπάρχει)
Ενδιαφέροντα κτίρια γύρω από αυτό
Προέλευση των ονομάτων των δρόμων που το περιβάλλουν
………………………..

1.3.    ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της εργασίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της πόλης και του σχολείου τους και στη συνέχεια να τη κάνουν γνωστή στους συμμαθητές τους, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία με σχετικές παρουσιάσεις και εκδηλώσεις.

1.4.    ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν ιστορικές τοποθεσίες και σημαντικά κτίρια, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν και τεχνικές δεξιότητες με την κατασκευή κάποιας μακέτας. Ενδεχομένως να δημιουργήσουν και σχετικό έντυπο.

1.5.    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Υλικά απαραίτητα για την κατασκευή της μακέτας. Η/Υ για πιθανή έντυπη μορφή του πονήματος, …….

1.6.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ/ΠΗΓΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ Ν’ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ

Τα σχολικά εγχειρίδια ανά περίπτωση. Έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό (βιβλία, περιοδικός τύπος, ηλεκτρονικές διευθύνσεις……)

1.7.    ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

ΑΛΛΟ:   Τοπική Ιστορία

2.    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2.1.    Μεθοδολογία υλοποίησης
Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση θέματος - ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συλλογικής προσπάθειας και βιωματικής δράσης

2.2.    Πορεία υλοποίησης
Συζήτηση με μαθητές, προτάσεις, τελική επιλογή, δημιουργία ομάδων, συλλογή πληροφοριών, επιλογή υλικού, προσαρμογή στις ανάγκες του θέματος, δημιουργία πονήματος (γραπτού, κατασκευής, ….), παρουσίαση εργασίας σε σχολείο - τοπική κοινωνία, προτάσεις προς φορείς.

3.    ΜΗΝΙΑΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Ανάλογος με τις δράσεις της πορείας υλοποίησης

4.    ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Ενδεχομένως κείμενο, κατασκευή / τέχνημα / λεύκωμα / photoalbum

5.    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Διαμορφωτική σε όλη την πορεία των εργασιών, καθώς και τελική

Για την περίπτωση μαθητών με δυσκολίες, το ανωτέρω θέμα μπορεί να είναι:’Το σχολείο μας / η περιοχή μας μέσα από εικόνες’ με τη δημιουργία σχετικού photoalbum.

Πηγή : esos.gr

Eπικοινωνια

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *